Co to jest landing page i jak go wykorzystać w Twojej firmie?

Landing page (LP) to wisienka na torcie wśród dostępnych dla Ciebie narzędzi marketingu online. Jest to bardzo skuteczny rodzaj strony www, który wyświetla się potencjalnemu klientowi po kliknięciu w reklamę lub link prowadzonej kampanii reklamowej np: reklamie na Facebooku, Instgramie czy Google Ads.

Stąd, często nazywamy takie strony stronami docelowymi, stronami lądowania. LP ma wiele cech wspólnych z typową strona internetową, ale też wiele różnic.

Różnice pomiędzy landing page a stroną www

Landing page jest elementem składowym Twojej kampanii reklamowej. Skuteczność landingu jest wyższa od typowej strony www, ponieważ jest dostosowany dla wąskiej grupy potencjalnych klientów. Akcją marketingową kierujesz na LP zainteresowanych, gdzie przedstawiasz im konkretny problem i rozwiązanie jakie dla nich masz. Nagłówki, treści, język, określenia, zdjęcia, multimedia, wezwania do działania są dostosowane do grupy docelowej. Jeśli masz kilka grup, to dla każdej powinieneś utworzyć oddzielną stronę docelową. Mogą to być kopie pierwszej, ale zawartość musi być dostosowana do odbiorców. Świetnie do tego celu nadaje się generator landing page na WordPress’ie.

Przykłady zastosowania landing page

  • pozyskanie danych potencjalnego klienta poprzez wypełnienie formularza
  • złożenie zamówienia
  • pobranie e-booka w zamian za adres email
  • sprzedaż książki, e-booka, kursu
  • przetestowanie idei bądź sprawdzenie zainteresowania produktem lub usługą
  • zakup produktu (również elektronicznego) lub usługi
  • kliknięcie powodujące kontakt telefoniczny
  • zgłoszenie zainteresowania ofertą
  • przeniesienie na inną stronę (np: produkt w sklepie internetowym)
  • zapisanie na webinar, konferencję, event, szkolenie
  • zapisanie do newslettera
  • zapisanie na listę oczekujących (przed premiera)
  • rejestracja w serwisie
  • rejestracja w systemie online na okres próbny
  • udostępnienie informacji w sieciach społecznościowych
  • pracujące na siebie zaplecze SEO

Budowa landing page

Typowy landing page składa się z mocno sprzedażowych nagłówków mających na celu wywołanie emocji, skutecznych zdjęć oraz sekcji tekstowych wyjaśniających potencjalnemu klientowi językiem korzyści, dlaczego warto skorzystać z konkretnej (tej jednej) oferty. W dwóch, trzech miejscach na stronie docelowej znajdują się wezwania do działania nazywane Call To Action (CTA). Dobrze zaprojektowany i wykonany landing page mocno koncentruje się, aby potencjalny klient wykonał z góry zaplanowaną akcję CTA. Żadnych rozpraszaczy, przejść na inne strony, tylko „po sznurku do celu”. Poniżej schematy typowego landing page:

Każdy z elementów landing page ma określony cel i zasady (bazujące na praktyce) jakimi należy się kierować. Opisanie wszystkich elementów składowych skutecznej strony docelowej jest tematem na oddzielny wpis. Na naszej liście kontrolnej, którą stosujemy przy weryfikacjach stron landingowych mamy ponad 40 punktów, które należy sprawdzić.

Optymalizacja stron lądowania

To co różni jeszcze LP od typowej strony internetowej, to możliwość ciągłego eksperymentowania z landingiem, jego udoskonalanie, tak aby współczynnik konwersji (ilość wejść w stosunku to ilości kliknięć w przycisk CTA) był jak najwyższy. O ile zmiany w typowej stronie www mogą być problematyczne, kosztowne, czasochłonne i zawsze jest coś dodatkowego o czym należy pamiętać (np: seo) to co do zasady landingi nie generują tego typu problemów. Poprawiony landing to po prostu jego kolejna wersja, bez wpływu na stronę firmową czy inne strony docelowe. Traktuj stronę lądowania jak niezależny dokument, tworzony w edytorze tekstu. Zawsze możesz coś dodać, zmienić i zapisać. Takie właśnie są strony LP. Mając zainstalowane na landing page narzędzia do analizy możesz sprawdzać, mierzyć jak dane zmiany wpływają na skuteczność strony docelowej. Każda Twoja reklama może kierować do oddzielnej strony docelowej. Mając ich kilka możesz jeszcze lepiej i szybciej sprawdzić, co działa i jest skuteczne, a co nie.

Landing pages na WordPress

Na rynku dostępnych jest kilka narzędzi (płatnych) do generowania landing pages, ale my jako agencja specjalizująca się w tworzeniu stron WordPress proponujemy właśnie tę platformę, jako generator dla Twoich landing page. Inwestujesz raz i korzystasz przez kilka lat, tworząc dowolną ilość stron docelowych. Decydując się na współpracę z nami w tym zakresie otrzymasz od nas wsparcie, pomoc oraz wartościową listę kontrolną (stworzoną na bazie doświadczenia wielu specjalistów i ekspertów), która pomoże Ci sprawdzić czy stworzony przez Ciebie landing ma szansę być skuteczny. Wraz z generatorem landing page na WordPress’ie otrzymasz kilka gotowych szablonów stron docelowych, jakie będziesz mógł samodzielnie modyfikować i dostosowywać wykorzystując wbudowany edytor wizualny (nie musisz być informatykiem).

Dlaczego warto wybrać nasz generator landing page na WordPress?

Niezależność

WordPress

Dzięki WordPress’owi możesz samodzielnie zarządzać Twoim generatorem landing page. Jesteś niezależny. Tworzysz dowolną ilość landing page. Ogranicza Cię tylko wyobraźnia.

Szybkość

Gotowe szablony

Oszczędzasz czas, dzięki gotowym szablonom ze stronami docelowymi. Na ich bazie możesz szybko tworzyć własne landingi a przy tym o oszczędzać czas.

Łatwość

Wizualny edytor

Nie musisz płacić za pracę informatyka. Wbudowany wizualny edytor pomoże Ci łatwo dodać, zmienić treści i zdjęcia na landingu w miejscach gdzie będziesz chciał.

Pomoc

Wsparcie

Wraz z platformą otrzymasz naszą gwarancję i wsparcie przez okres 12 miesięcy. Później możesz ją rozszerzyć o kolejne miesiące lub lata.

Porozmawiajmy o landing page dla Twojej firmy

Jeśli chciałbyś wykorzystać potencjał landingów w Twojej firmie, ale potrzebujesz pomocy, doradztwa to świetnie trafiłeś. Porozmawiajmy o tym podczas niezobowiązującej rozmowy telefonicznej. Będziesz mógł bezpłatnie skonsultowanie z nami ten temat! Oddzwonimy do Ciebie maksymalnie w ciągu 24 godzin.