Kupony rabatowe w sklepie internetowym

Home » Blog

Co to są kupony lub kody rabatowe?

Kupon rabatowy jest wydrukowanym dokumentem lub jest udostępniany w postaci elektronicznej zawierającym słowo lub ciąg znaków alfanumerycznych. Podczas składaniu zamówienia lub dodawaniu produktów do koszyka, Klient, wprowadzając to słowo może skorzystać, wykorzystać benefity jakie oferuje dany kupon. Dostawca rozwiązania do tworzenia sklepów WooCommerce w oficjalnym tłumaczeniu na język polski używa określenia kupon rabatowy. Niemniej w Polsce, w odniesieniu do sklepów internetowych używa się zamiennie z określeniem kod rabatowy. Jest to coraz chętniej stosowane narzędzie wykorzystywane w działaniach marketingowych sklepów internetowych. W systemie WooCommerce ta funkcjonalność oferowana jest bezpłatnie.

Lista kontrolna pytań na, które warto odpowiedzieć wprowadzając kupony, kody rabatowe do sklepu internetowego

  • Czy kod rabatowy ma wartość procentową czy kwotową (obniża wartość zamówienia w koszyku)?
  • Czy ta wartość jest stała czy dynamiczna (zmienia się wraz z wielkością zamówienia)?
  • Czy stosujemy kody rabatowe oferujące bezpłatny produkt lub usługę (bezpłatny montaż, bezpłatny transport, dodatkowa gwarancja,…)?
  • Czy kod rabatowy jest indywidualny (dla konkretnego klienta) czy ogólny (publicznie dostępny)?
  • Ile razy można wykorzystać kod rabatowy?
  • Czy kod rabatowy działa dopiero po przekroczeniu określonej wartości zamówienia?
  • Jak długo ważny jest kod rabatowy?
  • Jakiej grupy produktów lub wybranych produktów dotyczą kody rabatowe?
  • Czy przygotowano regulamin korzystania z kodów rabatowych? W jaki sposób klient potwierdza, że zapoznał się z jego treścią?
  • Kto generuje generuje, zarządza kodami rabatowymi w sklepie?
  • W jaki sposób będziemy informowali, przekazywali, udostępniali kody rabatowe klientom?
  • W jaki sposób będziemy dezaktywowali kody rabatowe?
  • Czy będziemy śledzić konwersję, kody utm, statystyki wykorzystanych kodów rabatowych? Kto będzie odbiorcą tych danych, raportów i w jakiej formie system ma udostępniać te dane?

W jaki sposób włączyć kupony rabatowe w WooCommerce?

Po zalogowaniu do panelu administracyjnego wejdź do: WooCommerce > Ustawienia > Ogólne > Włącz kupony a następnie zaznacz opcję Włącz używania kuponów.

Następnie, w lewym menu wejdź do Marketing > Kupony a następnie dodaj Twój pierwszy kupon wciskając przycisk Dodaj kupon. Teraz podaj nazwę kuponu na WIOSNA10 lub wygeneruj kod kuponu automatycznie a następnie w sekcji Dane kuponu skonfiguruj ogólne właściwości kuponu. Możesz również wprowadzić ustawienia ograniczenia użytkowania oraz limity jego wykorzystania.

Opieka WordPress