Szablon zapytania ofertowego na wykonanie strony internetowej

wersja uproszczona

Zapytanie ofertowe

Zamawiający

  • Nazwa, siedziba oraz dane teleadresowe Twojej firmy.
  • Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za zebranie ofert od potencjalnych wykonawców.
  • Możesz też dopisać kilka zdań o Twojej firmie i jej ofercie.

Opis przedmiotu zamówienia

Zalecamy, abyś przed wypełnieniem tego paragrafu, odpowiedział na pytania z listy kontrolnej – nowa strona internetowa WWW. Odpowiedzi pomogą Ci lepiej określić Twoje oczekiwania i zakres prac dla potencjalnego wykonawcy. W tym paragrafie przedstaw czego potrzebujesz i jakie są Twoje oczekiwania. Im lepiej to opiszesz, tym lepszych rezultatów możesz się spodziewać. W przeciwnym przypadku poproś oferentów o przedstawienie ich propozycji.

  • Jaki cel biznesowy chcesz osiągnąć zamawiając nową stronę internetową?  
  • Kto jest Twoim klientem? Kto będzie odbiorcą informacji na nowej stronie?
  • Kto jest Twoim kluczowym konkurentem? Podaj linki do ich stron.
  • Jakie kluczowe funkcje powinna oferować strona?
  • Jak strona powinna wyglądać graficznie? Jakie masz oczekiwania względem szaty graficznej (layout)? Czy chcesz skorzystać z gotowych szablonów/schematów czy masz większy budżet i potrzebujesz dedykowanej grafiki?
  • Podaj kilka linków do stron internetowych, jakie Ci się podobają.
  • Kto odpowiada za wprowadzenie informacji na stronie (Ty za pomocą systemu CMS czy też wykonawca) ?
  • Czy posiadasz zdjęcia czy należy założyć ich zakup w bankach zdjęć? 
  • Czy potrzebujesz również dodatkowych usług takich jak serwer internetowy (hosting), adres strony (domenę), wykonanie loga firmy, napisanie artykułów (copy-writing) itp.
  • Zastanów się, czy nową stronę musisz uruchomić w określonym czasie? Jeśli są jakieś terminy graniczne to podaj je również w tym paragrafie.

Do kiedy wykonawcy mają przygotować ofertę?

Podaj termin oczekiwania na oferty potencjalnych wykonawców oraz adres e-mail na który należy je wysyłać.

Co powinna zawierać oferta?

Wypunktuj potencjalnym wykonawcom jakich informacji oczekujesz w ich ofertach. Prosząc wszystkich o podanie tych samych informacji, ułatwisz sobie ich późniejsze porównanie. Poniżej znajdziesz typowe atrybuty które powinny się tutaj znaleźć.

Informacje o wynagrodzeniu

  • Cenę wykonania usługi.
  • Co jest zawarte w cenie (co ewentualnie nie jest w niej zawarte).
  • Czy jest jakaś zaliczka lub zadatek.
  • Sposób rozliczenia i terminy płatności.

Termin realizacji. Harmonogram działań.

Umowa, prawa autorskie.

  • Do Twojej decyzji pozostaje, czy już na tym etapie chcesz otrzymać drafty umów czy poprosisz o to później wybranych dostawców. Na ocenę i porównanie umów zapewne będziesz potrzebował czasu i być może prawnika.
  • W przypadku prawa autorskiego stron internetowych sprawa jest mocno zawiła z punktu widzenia licencyjnego i najprawdopodobniej będziesz mógł liczyć na przekazanie praw autorskich tylko do wybranych elementów. Więcej dowiesz się w tym artykule.

Informacje o gwarancji podstawowej

Ile miesięcy gwarancji zapewnia oferent i co jest w jej zakresie.

Opcjonalnie – informacje o gwarancji rozszerzonej (SLA Service Level Agreement)

Jeśli oczekujesz specjalnego, rozszerzonego wsparcia gwarancyjnego zapewniającego Ci, że w przypadku problemów z działaniem Twojej strony internetowej, wykonawca zareaguje bardzo szybko (np: tego samego dnia) i zapewni Ci pod groźbą kary umownej naprawę w określonym czasie, to jest to dobry moment, aby poprosić o rozszerzoną gwarancję. W większości przypadków będzie to jednak wiązało się dla Ciebie z dodatkowymi kosztami miesięcznymi.

Link do portfolio wykonanych projektów lub linki do przykładowych realizacji.

Referencje

Kluczowe czynniki oceny

Możesz dopisać ten punkt dzięki czemu otrzymasz bardziej dopasowane oferty. Typowymi czynnikami oceny może być cena, zakres usług, odpowiednia gwarancja, wsparcie po wdrożeniowe, doświadczenie oferenta, zastosowana technologia…

Dodatkowe informacje, uzupełnienia

Dopisz według uznania …

Darmowa konsultacja

To 20 minutowa rozmowa, którą możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z Twoją nową lub aktualną stroną internetową! Umówimy dogodny dla obu stron termin. Oddzwonimy do Ciebie maksymalnie w ciągu 24 godzin.