Zamiast strony podsumowania zamówienia czy koszyka w WooCommerce wyświetla się komunikat „nie znaleziono”. Co robić?

Home » Blog

Rozwiązanie może okazać się bardzo proste! Być może szybko i samodzielnie rozwiążesz problem z „błędem 404 strona nie została znaleziona” zamiast strony koszyka czy zamówienia.

Zakładamy, że nie chodzi tutaj o brak shortcodów WooCommerce wywołujących wyświetlanie domyślnych stron sklepu: koszyka, konta, strony zamówienia i podsumowania zamówienia, choć i tę opcję warto sprawdzić o czym dowiesz się więcej czytając artykuł so końca. Tymczasem lista dostępnych shortcodów znajduje się tutaj: https://docs.woocommerce.com/document/woocommerce-shortcodes/

Chodzi o wyświetlanie strony błędu 404 z komunikatem, że strony „nie znaleziono” lub że „strona nie istnieje”, chociaż jeszcze wczoraj wszystko działało poprawnie. A więc zaraz po tym, jak upewnimy się, że wspomniane strony widoczne są na liście stron i każda z nich zawiera właściwy shortcode,

koniecznie w pierwszej kolejności ponownie zapisz zmiany na stronie Bezpośrednie odnośniki w kokpicie WordPress-a. W tym celu w menu kokpitu odnajdujemy zakładkę Ustawienia – Bezpośrednie odnośniki na tej stronie, niczego nie zmieniając w ustawieniach po prostu zapisujemy zmiany.

W wielu przypadkach ta prosta czynność wystarczy by przywrócić prawidłowe funkcjonowanie stron sklepowych.

Nie pomogło i problem nadal występuje? Wtedy warto również:

1) sprawdzić również ustawienia stron domyślnych w samym WooCommerce. Znajdziemy je w zakładce WooCommerce – Status i dalej przewijając ekran w dół, w sekcji Strony WooCommerce.

2) Jeżeli w ustawieniach czegoś brakuje możesz to uzupełnić w WooCommerce – Ustawienia – Zaawansowane

3) A jeśli okazało się, że na liście stron w ogóle brakuje np. strony Koszyka, łatwo to nadrobisz, przewijając stronę z powrotem do góry i wybierając zakładkę Narzędzia. W sekcji Utwórz domyślne strony WooCommerce, za pomocą przycisku po prawej utworzysz brakujące strony automatycznie. A te które już istnieją nie będą nadpisane.

4) W tym samym miejscu (WooCommerce – Status – Narzędzia) wyczyścisz również cache sklepu, co również może okazać się pomocne przy rozwiązywaniu naszego problemu.

5) Ponadto sprawdź również listę swoich wtyczek. Zastanów się, czy błąd nie jest wynikiem aktualizacji jednej z nich. Albo wynikiem zainstalowania nowego rozszerzenia. Może się okazać, że nowa wtyczka nie jest kompatybilna z innymi wtyczkami lub motywem i powoduje konflikt, którego efektem jest błąd 404 dla strony koszyka czy zamówienia.

Na początek spróbuj po prostu wyłączyć nową wtyczkę i sprawdzić efekt. Możesz również wyłączyć chwilowo wszystkie używane wtyczki i włączając je po kolei znaleźć ewentualnego winowajcę.

A jeżeli wszystkie te sposoby zawiodły, skontaktuj się z nami! Chętnie pomożemy!

Oferta