Projektowanie stron internetowych WWW

Projektowanie stron internetowych to bardzo ważny proces tworzenia wizerunku w sieci Internet przez właścicieli firm.

Jest on bardzo często pomijany i z reguły od razu przechodzi się do tworzenia strony www.  

projektowanie stron internetowych www

Projektowanie strony internetowej polega na połączeniu wielu czynności w tym planowaniu, analizie i ustaleniach takich jak:  

  • Analiza potrzeb Klienta i określenie celów biznesowych dla nowej strony. Czyli po czym poznamy, że strona spełnia oczekiwania;
  • Określenie budżetu i ram czasowych;
  • Ustalenie odbiorców strony (persony). Do kogo chcemy dotrzeć? Jakie rozwiązania problemów naszych odbiorców chcemy zaproponować poprzez stronę?  
  • Analiza innych serwisów Klienta i analiza kluczowej konkurencji; 
  • Ustalenie kluczowych funkcji jakie strona ma oferować. Co użytkownicy / Klienci mogą zrobić z produktami lub informacjami dostępnymi na stronie? 
  • Ustalenie czy potrzebna będzie klasyczna strona internetowa, wizytówka, landing page czy też strona typu onepage;  
  • Zaprojektowanie podziału strony na sekcje / kategorie;
  • Zaprojektowanie menu strony i nawigacji oraz linkowania wewnętrznego strony. Ustalenie struktury linków – przyjazne linki; 
  • Analiza posiadanych przez właściciela nowej strony treści / artykułów i zdjęć. Ustalenie czy zdjęcia będą kupowane i czy będą zamawiane treści u copywriterów. Stworzenie listy treści do opublikowania „na start”. Pamiętaj „Content is king”!
  • Ustalenie założeń do szaty graficznej (layout). Wizerunek, branding, kolorystyka, fonty, wygląd strony na urządzeniach mobilnych; 
  • Ustalenie czy strona będzie posiadała system CMS;
  • Określenie założeń związanych z oczekiwaną szybkością ładowania się nowej strony;
  • Zaprojektowanie elementów i treści zwiększających konwersję (np.: call to action); 
  • Zaplanowanie elementów mających wpływ na pozycjonowanie elementów w wyszukiwarkach (SEO). Strategia SEO; 
  • Ustalenie czy i w jakim zakresie integrujemy serwis internetowy z kanałami social media;
  • Zaplanowanie kanałów komunikacji. Ustalenie czy integrujemy serwis z dodatkowymi kanałami komunikacji, np.: komunikatorami tekstowymi; 
  • Ustalenie czy będą występowały inne integracje, np. newsletter; 
  • Zaplanowanie mechanizmów do analizy ruchu na stronie oraz mierzenia konwersji; 
  • Zaplanowanie bezpieczeństwa serwisu oraz zgodności z RODO i innymi przepisami; 
  • Ustalenie oczekiwań technicznych (warstwa systemowa, bazy danych, języki programowania) i standardów web; 
  • Ustalenie / analiza dobory właściwej domeny internetowej; 
  • Weryfikacja parametrów technicznych serwera internetowego na którym ma zostać uruchomiona strona www. Weryfikacja szybkości działania  serwera; 
  • W przypadku największych serwisów wykonywane są również makiety stron, mockupy, layout graficzny a nawet prototypy strony. 

Co nam z tego przyjdzie?

Efektem wszystkich ustaleń i analiz powinien być dokument zawierający niezbędne informacje, potrzebne do wykonania strony WWW, mapę strony i czasami także szkice oraz makiety. Często może on mieć również formę dodatkowego załącznika do umowy na wykonanie strony internetowej.  

Proces projektowania serwisu www jest czasochłonny zarówno dla agencji interaktywnej jak i dla klienta, ale zdecydowanie warto go wykonać w przypadku tworzenia nowego serwisu www albo odświeżania starej witryny.  

Potrzebujesz nowoczesnej i mobilnej strony WordPress?

Skorzystaj z bezpłatnej i niezobowiązującej wyceny Twojego projektu.