Potrzebujesz prostego i bezpłatnego rozwiązania, które pozwoli Ci automatycznie odpowiedzieć na kontakt ze strony klienta? Nie masz na stronie newslettera i nie wykorzystujesz innych tego typu narzędzi? Ten artykuł jest dla Ciebie.
Korzystając z ogromnie popularnej wtyczki do tworzenia formularzy kontaktowych na stronie opartej o WordPressa, z łatwością przygotujesz autoresponder. W prosty sposób załączysz do maila zwrotnego / powitalnego plik przygotowany w Wordzie z formularzem do wypełnienia, albo PDF z bezpłatnym kursem, czy lekcją.
Prosty formularz kontaktowy na stronie www
Z podstawowym formularzem kontaktowym utworzonym za pomocą wtyczki Contact Form 7 poradzi sobie najpewniej nawet początkujący użytkownik WordPressa.
W ramach szybkiego przypomnienia: już po zainstalowaniu wtyczki otrzymujemy gotowy do użycia formularz.
- W zakładce “Formularz” edytujemy nazwy pól lub dodajemy własne;
- “Email – podajemy właściwy adres mailowy;
- “Komunikaty” – edytujemy (bądź nie) treści komunikatów wyświetlanych po wysłaniu wiadomości lub przy problemach z jej wysłaniem.
Autoresponder – podstawowa funkcja Contact Form7
Natomiast, jeżeli chcemy, by autor wiadomości przesyłanej przez formularz otrzymał automatyczną odpowiedź, czyli mamy zamiar użyć funkcji autorespondera, przechodzimy do zakładki Email. Przewijamy stronę w dół i zatrzymujemy się przy nagłówku Email (2), zaznaczając checkbox Użyj emaila 2. Tym samym otwieramy dodatkowe pola, identyczne, jak te w pierwszej części ekranu, odpowiadające za treść maila otrzymywanego poprzez formularz.
W polu Odbiorca pozostawiamy shortcode [your-email] lub podobny, którym oznaczyliśmy adres mailowy nadawcy wiadomości.
W oknie Nadawca podajemy nasz adres mailowy (zgodny z domeną).
Przy Temat wpisujemy cokolwiek, co będzie stanowiło temat naszego maila zwrotnego.
W Dodatkowe nagłówki powinien znaleźć się Reply-To: adres@twojadomena.pl = Twój adres e-mail, na który będą przychodziły maile, gdyby ktoś chciał odpowiedzieć na Twojego autorespondera.
W polu Treść wiadomości redagujesz wiadomość / podziękowanie za kontakt, który otrzyma osoba korzystająca z formularza. Możesz wykorzystać shortcode z imieniem, jeżeli używasz takiego w formularzu; np. Witaj [your-name]!
Masz także możliwość wklejenia linku do dowolnej strony, ale należy pamiętać o zaznaczeniu checkboxa pod edytorem treści wiadomości Użyj treści w formacie HTML. Link powinien być wstawiony w formacie HTML, np.:
<a href="tutaj wklej link">PRZECZYTAJ KONIECZNIE →</a>
Dodaj załącznik do maila z podziękowaniem za kontakt
Ciekawą możliwość daje nam ostatnie dostępne pole – Załączniki. Możemy je wykorzystać, gdy poprzez autoresponder chcemy przesłać np. plik tekstowy, PDF czy obrazek.
W tym celu przygotowany wcześniej plik wrzucamy do biblioteki mediów i kopiujemy odnośnik, czyli adres pliku na serwerze. W pole Załącznik wklejamy częściowo skrócony link według wzoru:
[your-file][your-another-file]
uploads/2019/08/08/nasz-plik.pdf
Według dokumentacji Contact Form 7 tutaj →
Na koniec oczywiście zapisujemy wszystkie zmiany niebieskim przyciskiem. Gotowe.
Taką funkcjonalność wykorzystaliśmy w formularzu, gdzie wszyscy zainteresowani mogą otrzymać bezpłatną lekcję języka czeskiego z nowego podręcznika do nauki tego języka.
Pobierz Contact Form 7
Zrzuty ekranu do wersji 5.1.4