Jak założyć stronę internetową?

Praktyczny poradnik, krok po kroku, dla właścicieli małych firm.

* W 2018 r. własną stronę WWW posiadało 67% przedsiębiorstw. Liderem pod tym względem były firmy duże (91,1%), a najsłabiej wypadły firmy małe (62,5%).

Jeśli należysz do tych właścicieli, którzy nie posiadają serwisu WWW, chciałbyś go uruchomić, ale nie wiesz jak się do tego zabrać to dobrze trafiłeś.

Typowy proces zakładania i uruchomienia strony WWW składa się z 5 kroków.

  1. Planowania.
  2. Wysłania zapytań ofertowych do potencjalnych wykonawców.
  3. Wyboru wykonawcy i dostawców.
  4. Wypełnienie serwisu treścią, zdjęciami i multimediami
  5. Marketingu strony.

Poniżej zebraliśmy odnośniki do wybranych artykułów na naszym blogu, które wyjaśnią poszczególne zagadnienia i podpowiedzą jak realizować proces powstawiania strony krok po kroku.

Po lekturze naszych artykułów będziesz wiedział, jak dobrze się przygotować i jak uniknąć typowych błędów. Efektem tych działań ma być Twoja nowa strona internetowa, która odwdzięczy Ci się nowymi klientami, jeżeli tylko odpowiednio o nią zadbasz.

Krok 1 – Planowanie strony internetowej

Zanim zaczniesz poszukiwać wykonawcy Twojej strony najpierw musisz wykonać zadanie domowe polegające na ustaleniu celów i odpowiednim przygotowaniu. Nawet jeżeli nie znasz się na marketingu internetowym, jako właściciel firmy, musisz określić jaki cel biznesowy ma pomóc Ci zrealizować nowa strona. Mając cel na horyzoncie, w kolejnych krokach doprecyzujesz założenia pomocne w jego realizacji. Aby ułatwić Ci to zadanie przygotowaliśmy listę kontrolną. Odpowiedzi na pytania z listy pomogą Ci lepiej przygotować się do projektu, ustalić Twoje oczekiwania i zakres prac. Co ważne, pytania na liście są uniwersalne i wszyscy profesjonalni wykonawcy stron internetowych będą Cię je zadawać. Odpowiedzi na te pytania będą Ci potrzebne w kolejnym etapie.

Zapytanie ofertowe do agencji interaktywnej

Krok 2 – Zapytanie ofertowe

W tym kroku przygotujemy zapytanie ofertowe na wykonanie strony internetowej WWW na wykon dla potencjalnych wykonawców. Jeśli wykonałeś zadanie domowe z kroku pierwszego to wypełnienie szablonu będzie bardzo proste.

Gdzie znaleźć potencjalnych wykonawców strony?

  • Nie musisz szukać! Skontaktuj się z nami!
  • Wyszukaj ich w wyszukiwarce internetowej Googe.
  • Na portalach ogłoszeniowych typu OLX, Gumtree.
  • Na forach i grupach dyskusyjnych dla przedsiębiorców.

Krok 3 – Dostawcy. Wybór wykonawcy strony, zakup domeny i serwera

Jeśli już zebrałeś oferty od potencjalnych wykonawców Twojego serwisu WWW i wybrałeś tego jednego to pozostaje Ci jeszcze zakup domeny i serwera internetowego (hosting). Alternatywnie, możesz poprosić Twojego potencjalnego wykonawcę strony, aby Cię w tym wyręczył. Niemniej jednak zachęcamy Cię do zapoznania się z poniższym artykułami. Ułatwi Ci to dokonanie optymalnego wyboru.

Wybór wykonawcy strony internetowej www

Teksty i zdjęcia na stronę WWW

Krok 4 – Treści i zdjęcia na stronę

Strona internetowa to przede wszystkim informacje dla Twoich potencjalnych klientów, uzupełnione zdjęciami i multimediami. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z poniższym artykułem.

Krok 5 – Marketing strony

Zaraz po umieszczeniu strony na serwerze internetowym i podpięciu jej pod domeną internetową, kolejnym krokiem powinna być promocja strony. Musisz poinformować kontrahentów i potencjalnych klientów o stronie oraz zgłosić ją do indeksacji przez wyszukiwarki internetowe (np: Google). Możesz to wykonać zarówno kanałami tradycyjnymi, tradycyjnym marketingiem (ulotki, broszury, reklamy, wizytówki), jak i nowoczesnymi dostępnymi w internecie (sieci społecznościowe, katalogi online, e-mail marketing, artykuły sponsorowane, kampanie reklamowe, pozycjonowanie i reklamy w wyszukiwarkach). Ten etap nigdy się nie kończy. Bez zebrania odpowiedniego ruchu strona nie będzie na siebie zarabiała. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z poniższym artykułem.

Marketing strony internetowej

O czym jeszcze pamiętać?

Strona internetowa to przede wszystkim informacje dla Twoich potencjalnych klientów uzupełnione zdjęciami i multimediami. Chcesz wiedzieć więcej to zapoznaj się z poniższym artykułem.

Darmowa konsultacja

To 20 minutowa rozmowa, którą możesz wykorzystać na skonsultowanie dowolnego tematu związanego z Twoją nową lub aktualną stroną internetową! Umówimy dogodny dla obu stron termin. Oddzwonimy do Ciebie maksymalnie w ciągu 24 godzin.

*) Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce – Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Czerwiec 2019