Nowy sklep internetowy – lista kontrolna / lista pytań

Home » Blog

Oto lista tematów formalnych i organizacyjnych jakie będą niezbędne do uruchomienia sklepu internetowego

  • Zarejestrowana działalność gospodarcza
  • Zgłoszenie do ZUS
  • Założenie firmowego rachunku bankowego
  • Obsługa księgowa
  • Analiza rynku i konkurencji
  • Wybór grupy docelowej (klientów), asortymentu, dostawców
  • Nazwa dla sklepu, domena, logo
  • Zapewnienie opisów produktów i zdjęć
  • Opracowanie propozycji kategorii/działów do sklepu
  • Przygotowanie zdjęć
  • Opracowanie strategii marketingowej
  • Opracowanie regulaminu sklepu, RODO, omnibus, odr i polityki zwrotów
  • Wybór i podpisanie umów z operatorem płatności oraz , kurierem lub brokerem

Poniżej przedstawiamy listę pytań kontrolnych potrzebnych do wyceny wdrożenia nowego sklepu internetowego WooCommerce.

Produkty
Orientacyjna ilość produktów w sklepie
Czy produkty mają cechy/atrybuty np: kolor, rozmiar, pojemność
Czy w Twoim sklepie występują wersje językowe czy tylko język polski
Czy produkty będą importowane z innego systemu, sklepu?
Kto odpowiada za wprowadzenie produktów do sklepu (klient, wykonawca)

Konfiguracja
Czy sprzedaż tylko do klientów w Polsce
Jakie występują stawki podatkowe
Czy stosowane będzie zarządzanie stanem magazynowym
Architektura informacji. Jakie będą opcje w menu głównym
Czy będzie tylko jedna waluta PLN
Jakie są oczekiwania w zakresie powiadomień automatycznych wysyłanych mailem do klientow sklepu
Oczekiwania w zakresie zarządzaniem promocjami

Wysyłka
Jakie opcje dostawy towarów będą dostępne dla klientów
Jakie firmy kurierskie mają być dostępne
Czy i dla jakich warunków będzie stosowana bezpłatna wysyłka
Czy jedna stawka za wysyłkę czy różne

Płatność
Jakie formy płatności będą dostępne
Z jakimi bramkami płatności sklep ma być zintegrowany
Czy możliwy jest zakup za pobraniem
Czy możliwy jest zakup za pomocą przelewu tradycyjnego

Konta użytkowników
Czy można składać zamówienia bez zakładania konta
Czy system ma umożliwiać zakładanie kont podczas składania zamówienia
Czy system może założyć automatycznie konto klienta na podstawie jego adresu e-mail
Przy jakich akcjach ma być wysłane powiadomienie e-mail do klienta

Kody śledzące i trankingowe
Czy zamierzasz stosować kody analityczne? Jakie?
Czy zamierzasz stosować kody trankingowe? Jakie?

Jakie inne funkcje planujesz wykorzystać
Program lojalnościowy
Czy będziesz wykorzystywał funkcjonalność kuponów rabatowych?
Czy klienci sklepu mogą oceniać i komentować produkty
Porzucone koszyki
Oczekiwania względem analityki sprzedaży
Publikowanie, linkowanie w sieciach społecznościowych. Jakich
Lista życzeń

Aspekty prawne i RODO
Czy masz opracowaną politykę prywatności
Czy masz opracowany regulamin sklepu
Czy masz przygotowaną politykę zwrotów
Czy masz przygotowaną politykę cookies
Ile i jakie zgody obligatoryjne i marketingowe zamierzasz pozyskiwać
Jak długo przechowywać dane osobowe (konta klientów), jeśli nie są już używane do realizacji zamówień?

Integracje
Z jakimi zewnętrznymi systemami ma być zintegrowany sklep
Czy dane o sprzedaży mają być eksportowane do zewnętrznych systemów (analityka, hurtownie danych)

Graficzne
Czy posiadasz logo sklepu
Czy masz jakieś oczekiwania dotyczące wyglądu sklepu, szkice, projekt, adresy innych sklepów na których należy się wzorować

Techniczne
Czy posiadasz domenę internetową dla sklepu
Czy posiadasz serwer internetowy dla sklepu
Czy posiadasz konta mailowe do wysyłki wiadomości ze sklepu do klientów i administratorów sklepu

Szkolenia
Czy potrzebujesz szkolenie online z zakresu administracji sklepem, zarządzania produktami, obsługa zamówień